کانال و گروه تلگرام

تبلیغ کانال تلگرام – معرفی کانال تلگرام – ثبت کانال تلگرام – افزایش ممبر کانال تلگرام و گروه تلگرام

کانال و گروه تلگرام

تبلیغ کانال تلگرام – معرفی کانال تلگرام – ثبت کانال تلگرام – افزایش ممبر کانال تلگرام و گروه تلگرام

شما میتوانید با تبلیغ کانال تلگرام خودتون در وبلاگ ما ممبر واقعی و رایگان دریافت کنید.

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰
چند روزی از فیلتر تلگرام که بستری برای مشاغل و کسب و کارهای مجازی محسوب می‌شود، می‌گذرد و وضعیت این مشاغل همچنان در کانون توجه کاربران قرار دارد. اهمیت این موضوع تا آنجاست که یکی از اعضای اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی در این خصوص می‌گوید: با فیلتر تلگرام، 500 هزار فرصت‌ شغلی روی هوا مانده است؛ مشاغلی که تعداد زیادی از آنها متعلق به زنان سرپرست خانوار یا جوانانی است که شغل مجازی خود را در چند سال اخیر با زحمت فراوان توسعه داده ولی مخاطبان خود را یک شبه از دست داده‌اند.
 
همچنین به گفته وی، کسب و کارهای موجود در شبکه‌های مجازی مانند تلگرام فقط شامل کانال‌ها نمی‌شود، بلکه شرکت‌های دانش بنیان ارائه دهنده خدمات تخصصی و طراحی روبات‌های ویژه تلگرام نیز با مشکلات بسیاری مواجه شده‌اند. به هرحال طبق گفته وزیر ارتباطات، قرار بر آن بود که فیلتر تلگرام به صورت موقت باشد ولی فیلتر چند روزه این شبکه اجتماعی فرصتی را برای مخالفان جریان آزاد اطلاعات ایجاد کرد تا همچنان بر فیلتر دائم آن پافشاری داشته باشند و در این راستا صدا و سیما نیز در برنامه‌های مختلف با انتشار مصاحبه‌های گزینشی، سعی بر القای این موضوع دارد که مردم خواستار فیلتر دائمی تلگرام هستند ولی جالب اینجاست که اکثر این مصاحبه‌ها در همین شبکه‌های اجتماعی به‌دلیل حذف بخشی از سخنان مصاحبه شونده، تکذیب شده است.
 
این در حالی است که کاربران 40 میلیونی تلگرام درواکنش به خبرهایی در خصوص فیلتر دائم این شبکه، هشتگ# فراخوان حمایت از شاغلان تلگرام با عنوان«آقای رئیس جمهوری من به‌عنوان یک ایرانی خواستار رفع فیلتر تلگرام هستم» را ایجاد کردند و شخص رئیس جمهوری نیز که بارها بر جریان آزاد اطلاعات و باز بودن شبکه‌های اجتماعی تأکید ویژه داشته و دارد، در نخستین موضع‌گیری رسمی خود در زمینه فیلتر تلگرام در روز گذشته گفت: دسترسی مردم به فضای مجازی نباید دائمی قطع باشد چرا که نمی‌توان نسبت به زندگی و کسب و کار مردم بی‌تفاوت بود. روزنامه ایران در همین راستا به میان مردم رفت تا نظر آنها را درخصوص فیلتر تلگرام جویا شود.

رضا ذوالفقاری برنامه نویس: من از تلگرام استفاده می‌کردم و بیشتر ارتباطات دوستانه و فامیلی ما از این طریق برقرار بود. در کانال‌های خبری و مربوط به شغلم که برنامه‌نویسی است عضو بودم و از طریق همین کانال‌ها برای شغلم تبلیغ می‌کردم. از طرف دیگر دوستان ما در کانال‌های تلگرامی برای خود کسب و کار راه انداخته بودند و امرار معاش می‌کردند یا دوستانی دارم که طراحی سایت را از طریق همین کانال انجام می‌دادند. اینکه گفته می‌شود مردم درخواست کرده‌اند تلگرام فیلتر شود، دروغ است. من به‌عنوان یک شهروند ایرانی چنین درخواستی ندارم و می‌خواهم تلگرام رفع فیلتر شود. عده‌ای معتقد هستند که در این کانال‌ها هنجارشکنی صورت می‌گیرد،ولی باید گفت کسانی که هنجارشکن هستند فرقی نمی‌کند در چه محیطی هستند در هر صورت کار خود را انجام می‌دهند.
 
آوا مقدسی فروشنده صبحانه در مترو: من از تلگرام استفاده می‌کردم و حال که فیلتر شده با فیلتر شکن از آن استفاده می‌کنم. در تلگرام بیشتر به‌دنبال ارتباط با دوستان و خانواده و فامیل بودم. از آنجایی که به اخبار ورزشی خیلی علاقه دارم در چند کانال اخبار ورزشی عضو بودم و اخبار را پیگیری می‌کردم. هیچ‌کس درخواست فیلتر شدن تلگرام را نداده است ،چون مردم تنها از تلگرام به‌عنوان پیام رسان استفاده نمی‌کنند. کسب و کارها و درآمدزایی به سمت این شبکه اجتماعی کشیده شده است. از کانال‌های لباس بگیر تا شیرینی، ارائه خدمات و... چطور مردمی که از این طریق زندگی و درآمد کسب می‌کنند می‌توانند درخواست کنند که تلگرام فیلتر شود. این حرف اصلاً حقیقت ندارد.
 
فکر می‌کنم اکنون مردم ناراحتی خود را در اینستاگرام که رفع فیلتر شده است ابراز می‌کنند و می‌توان آن را دید. هشتگی راه افتاده است و همه از دولت درخواست دارند تا این شبکه اجتماعی که تنها پیام رسان نیست و محل کسب و کارها و ارتباطات گسترده کاری، دانشگاهی، مدرسه‌ای و حتی صله رحم مجازی شده است، رفع فیلتر شود. همه موافق رفع فیلتر هستند. عده‌ای از قول مردم می‌گویند که تلگرام باعث سست شدن خانواده‌ها و از هم پاشیدگی آن شده است ولی من معتقدم که وقتی خانواده‌ای پایه‌اش سست شده هر چیزی غیر از تلگرام هم می‌تواند آن را متلاشی کند ،ولی وقتی پایه یک زندگی قوی باشد،
هیچ چیزی نمی‌تواند آن را از هم بپاشد. از سوی دیگر مردم باید استفاده از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی را یاد بگیرند و ما یاد گرفته‌ایم از این وسیله بدرستی استفاده کنیم.
 
علی ناصری کارمند بانک: از تلگرام استفاده می‌کردم و اکنون هم از طریق فیلترشکن استفاده می‌کنم و اینکه گفته می‌شود مردم درخواست دارند که تلگرام فیلتر شود حقیقت ندارد به عکس من و اطرافیان همه درخواست داریم هر چه سریع تر تلگرام رفع فیلتر شد چرا که ما در تلگرام کانال گروه‌های دانشگاهی و کاری تشکیل داده بودیم و 90 درصد کارهای خود را از این طریق انجام می‌دادیم. باید از هر چیزی درست استفاده کرد. اینکه می‌گویند عامل اصلی فروپاشی خانواده‌ها تلگرام است و استفاده‌های نادرستی می‌شود موافق نیستم. شبکه اجتماعی یا فضای مجازی مانند چاقو می‌ماند هم می‌توان از آن استفاده درست کرد و هم نادرست. پس نمی‌توان گفت که چون برخی استفاده‌های نادرستی می‌کنند باید صورت مسأله را پاک کرد. اگر مسئولان به‌دنبال این بودند که مردم از شبکه‌های پیام رسان خارجی استفاده نکنند باید بلافاصله یک شبکه پیام رسان داخلی خوبی راه‌اندازی می‌کردند تا مردم از آن استفاده کنند. وقتی شبکه‌های بهتر و با امکانات بیشتر راه‌اندازی شد و مردم استفاده کردند تازه به فکر افتادند که دیگر خیلی دیر شده بود.
 
اکنون مردم دیگر حتی اگر شبکه پیام رسان داخلی خوبی نیز راه‌اندازی شود به سمت آن نمی‌روند چون دیگر به این شبکه عادت کرده‌اند. دو سال است مردم در این شبکه‌ها جا افتاده‌اند. کشاندن مردم به استفاده از پیام رسان‌های داخلی نوشداروی پس از مرگ سهراب است. از سوی دیگر شبکه‌های اجتماعی جایگزین خارجی زیادی وجود دارد که فکر نمی‌کنم کسی به سمت داخلی‌ها جذب شود. در چند روز اولی که تلگرام فیلتر شد اکثرا به سمت واتس اپ و ایمو و لاین کوچ کردند ولی وقتی فیلترشکن استفاده شد دوباره به تلگرام برگشتند.
 
نادر عباسی راننده تاکسی: من خودم از تلفن هوشمند استفاده نمی‌کنم ولی همسر و فرزندانم همه تلفن هوشمند دارند و عضو تلگرام بودند وقتی تلگرام فیلتر شد خیلی ناراحت شدند ولی به آنها دلداری دادم که چند روز دیگر باز دوباره رفع فیلتر می‌شود. همسرم از طریق تلگرام گروه خانوادگی که تشکیل داده بودند از فامیل و دوستان خود در شهرستان خبر می‌گرفت، البته از طریق ایمو با خانواده خود در ارتباط است ولی بچه‌ها بعد از چند روز اختلال با فیلتر شکن وارد شده‌اند و از آن استفاده می‌کنند.
 
سارا شهرامی دانشجو: من و تمام خانواده و دوستان همه از تلگرام استفاده می‌کردیم و الان هم از طریق فیلترشکن استفاده می‌کنیم. عملاً گفته می‌شود که تلگرام در دسترس نیست ولی در حقیت شاید چند روز اول در دسترس نبود و بعد از چند روز اول همه دوباره از طریق فیلترشکن به تلگرام و گروه‌ها و کسب و کارهای خود بازگشتند کمتر کسی است که به این شبکه دسترسی نداشته باشد. الان حتی سران مملکت هم از فیلترشکن برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند مردم چرا استفاده نکنند. من به‌عنوان شهروند درخواست فیلتر شدن تلگرام را نداده‌ام اتفاقاً تا آنجایی که می‌دانم مردم با راه‌اندازی هشتگ به‌دنبال رفع فیلتر این شبکه اجتماعی هستند.
 
صادق رضایی راننده تاکسی خطی: تمام دوستان، آشنایان، فامیل و همکارانم از تلگرام استفاده می‌کردند الان هم با فیلتر شکن استفاده می‌کنند هر چند کند شده و شارژ موبایل را می‌خورد ولی استفاده می‌کنند. ارتباطات مردم و حتی ارتباطات کاری به سمت استفاده از تلگرام رفته است. ما قشر راننده نمی‌توانیم دائم از تلگرام استفاده کنیم ولی وقتی فرصتی باشد اخبار را پیگیری می‌کنیم با دوستان و آشنایان پیامی رد و بدل می‌کنیم. چه کسی گفته مردم درخواست داده‌اند من که چنین درخواستی نداده ام. افرادی را هم که می‌شناسم نیز چنین درخواستی نداده‌اند و اتفاقاً منتظر رفع فیلتر تلگرام هستند تا از فیلترشکن استفاده نکنند، چرا که سرعت آن کاهش پیدا می‌کند. متأسفانه خبر کذب در این مملکت زیاد منتشر می‌شود.
 
اصغر دلنواز استاد دانشگاه:از تلگرام استفاده می‌کردم و الان هم استفاده می‌کنم. امروزه دیگر این شبکه‌ها به وسیله ارتباطی مردم تبدیل شده‌اند و به نظر من باید رفع فیلتر شود. مردم از تلگرام استفاده‌های مختلفی می‌کنند از ارتباطات تا کسب و کار. من خودم فایل‌های درسی را با دانشجویان رد و بدل می‌کردم. کارهای تحقیقاتی را با گروه خود پیگیری می‌کردیم. از این‌رو روش کارسازی برای کارهای روزمره بود. من مخالف فیلتر هستم چطور می‌گویند که مردم به‌دنبال فیلتر شدن آن هستند. اینکه می‌گویند برخی از تلگرام استفاده‌های نادرستی می‌کنند شاید درست باشد ولی اگر این شبکه اجتماعی هم مسدود شود باز آنها به طریق دیگری کار خود را انجام می‌دهند.
 
محمد سرفرازیان فروشنده: من از تلگرام بیشتر برای ارتباط خانوادگی استفاده می‌کردم از این‌رو  این شبکه وسیله خوبی بود ولی حال هم که نیست خیلی برای من تفاوتی نمی‌کند ولی من به‌عنوان یک شهروند تقاضای مسدود شدن این شبکه را ندارم چون ما از این پیام رسان بدرستی استفاده می‌کردیم ولی برخی‌ها استفاده نادرستی هم می‌کنند ولی موضوع این است که اگر شبکه اجتماعی بسته شود این فرد دست از کار ناهنجار و نادرست خود می‌کشد؟ قطعاً این‌طور نیست چون کسی بخواهد کاری را انجام بدهد راه آن را پیدا می‌کند.
پرستو رفیعی خبرنگار: من از تلگرام استفاده می‌کردم اکنون هم با فیلترشکن با اینکه سرعت آن پایین است استفاده می‌کنم. با فیلتر تلگرام ارتباط ما با معلم، مدرسه و نماینده کلاس پسرم که تکالیف دانش‌آموزان را در کانال کلاسی می‌گذاشت، قطع شده است. هیچ‌کس در عصر فناوری موافق فیلتر تلگرام نیست چون بسیاری از کارهای روزمره خانواده‌ها و بچه‌ها، دانشجویان از طریق همین شبکه اجتماعی انجام می‌شود چگونه می‌گویند مردم درخواست فیلتر تلگرام را داده‌اند. مردم از این موضوع ناراحت هستند بنابراین می‌خواهند این شبکه اجتماعی رفع فیلتر شود.
 
یوسف حیدری خبرنگار: با فیلتر شدن تلگرام از همان روز اول از طریق فیلترشکن به این شبکه اجتماعی دسترسی پیدا کردم. تمام ارتباطات کاری من از طریق این شبکه است. سوژه‌های بسیاری را از کانال‌ها پیدا می‌کنم و برای صفحه زندگی روزنامه می‌نویسم. کانال‌های خبری را رصد می‌کنم. از خانواده و دوستان مطلع می‌شوم. مهمتر اینکه بسیاری از خرید‌های خود را از طریق کانال‌های تلگرامی انجام می‌دهم. بسیاری از فروشگاه‌ها و مغازه‌ها به‌عنوان ابزار جانبی در تلگرام کانال راه‌اندازی کرده‌اند و مردم نیز به آنها اعتماد دارند و کالا سفارش می‌دهند و آنها نیز از طریق پست، کالا را ارسال می‌کنند. فروشندگان معتقد هستند از طریق کانال مشتریان بیشتری جذب کرده بودند و از فیلتر این شبکه اجتماعی ناراحت هستند. از سوی دیگر من به‌عنوان شهروند دیگر نیازی نمی‌بینم که به خیابان رفته ترافیک و آلودگی ایجاد کنم در خانه نشسته و سفارش کالا می‌دهم و آنها نیز بخوبی خدمات ارائه می‌کنند.
  • ۹۶/۱۰/۱۹
  • کانال تلگرام

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی