کانال و گروه تلگرام

تبلیغ کانال تلگرام – معرفی کانال تلگرام – ثبت کانال تلگرام – افزایش ممبر کانال تلگرام و گروه تلگرام

کانال و گروه تلگرام

تبلیغ کانال تلگرام – معرفی کانال تلگرام – ثبت کانال تلگرام – افزایش ممبر کانال تلگرام و گروه تلگرام

شما میتوانید با تبلیغ کانال تلگرام خودتون در وبلاگ ما ممبر واقعی و رایگان دریافت کنید.

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰

دسترسی روبیکا به تلگرام کاربران؟!

نرم افزار روبیکا  چند وقتی است از تبلیغات گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی و صدا و سیما بهره می‌برد. تبلیغاتی که شاید برای یک اپلیکیشن ساده که تنها یک باشگاه مشتریان با قابلیت ارایه تلویزیون اینترنتی یا IPTV است کمی بیش از حدِ معمول باشد. شعار اصلی این برنامه از ابتدا (همان‌طور که در برنامه‌های لحظه تحویل سال نو روی آن مانور داده شد) عدم دسترسی به اطلاعات تلفن‌همراه و به اصطلاح امن بودن آن بود که نقطه تشویقی استفاده از این اپلیکیشن، اینترنت رایگان مشاهده محتوای آن نیز است.

اما با بررسی‌های تیم برنامه‌نویسی آی‌تی‌رسان مشخص شد در دل سورس این برنامه ظاهرا به وفور به تلگرام، موبوگرام و موبوپلاس اشاره شده و لینک‌های مخاطبین تلفن که در تلگرام عضو هستند به سرورهای این اپلیکیشن ارسال و تمام مسیج‌های تلگرام توسط آن رصد می‌شود!

همانطور که در تصاویر بالا مشاهده می‌کنید، در این اپلیکیشن که در منو‌های آن هیچ اشاره‌ای به تلگرام یا نرم افزارهای اجتماعی دیگر نشده است، لینک به مخاطبین و سایر قسمت‌های آن داده شده است.

ما تمام تلاشمان را کردیم تا به این قضیه خوش بینانه نگاه کنیم اما عدم وجود گزینه‌های تلگرام در برنامه و متضاد بودن با آنچه در سورس قرار دارد، باعث بد گمانی ما شد. تصمیم گرفتیم تا این موضوع را با یک متخصص شبکه هم در میان بگذاریم تا از صحت اطلاعات‌مان اطمینان پیدا کنیم.

پس از ارسال برنامه به آزمایشگاه تخصصی شبکه و آنالیز ارسال و دریافت‌های آن (به اصطلاح پکت‌های Sniff شده) صحت حرف ما تایید و در صورت نیاز در اختیار مراجع ذی‌صلاح قرار خواهد گرفت.

نظر شما چیست؟ آیا این برنامه با این سطح از امکانات رایگان و این گستردگی تبلیغات، نیت دیگری در پس زمینه دارد یا این فقط یک اشتباه برنامه نویسی بوده است! قطعا جواب سازندگان این برنامه و مسئولین مرتبط در این مورد شنیدنی خواهد بود.

 

پ.ن: لحظاتی پیش وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات، جناب آقای آذری جهرمی مطلبی در صفحه اجتماعی خود منتشر کردند که در آن یک جواب ناقص و سردرگرم کننده در توضیح این بخش از کد های نرم افزار روبیکا داده شده است. در ذیل نقل قول کامل این خبر مشروحا آمده است.

” محمدجواد آذری جهرمی: در خصوص نرم افزاری که این روزها از صدا و سیما تبلیغ می‌شود، پیگیری شد و پاسخ زیر را ارائه کردند. گزارش مردمی و نیز پاسخ فنی واصل شده از سوی #روبیکا را به یکی از مراکز آپا برای بررسی دقیق فنی ارسال و نتایج را مرکز ماهر اعلام خواهد نمود. در مورد #توسکا هم به زودی خواهم نوشت.

در این توضیح آمده است: «استفاده از کدهای اپن سورس مرسوم است . تلگرام نیز اپن سورس است و ما در روبیکا بخشی از کد تلگرام را برای مدیریت بهتر صفحات برنامه استفاده کردیم (base fragment ) تا روبیکا هم مثل تلگرام در گوشی های قدیمی روان اجرا شود.

به دلیل کمبود وقت فرصت حذف قسمتهای اضافی کد تلگرام که نیازی نبود را نداشتیم که در ورژن بعدی حذف خواهند شد. از لحاظ فنی هم هیچ اپلیکیشنی امکان دسترسی به هیچ قسمت تلگرام کاربر را ندارد و تنها در صورتی که دسترسی به حافظه داشته باشد به فایل های دانلود شده تلگرام می تواند دسترسی داشته باشد.
روبیکا هم در هنگام نصب هیچ دسترسی حساسی از شما نمی خواهد و تنها دسترسی به حافظه گوشی را برای آپلود عکس پروفایل آنهم در هنگام اجرا درخواست می کند و در صورتی که اجازه دسترسی ندهید این اپلیکیشن امکان دسترسی به حافظه شما هم ندارد. پس اینکه قسمتی از کد تلگرام در برنامه استفاده شود هیچ ارتباطی به جاسوسی از تلگرام ندارد. »

به نظر شما این جواب که از سوی تولید کنندگان بی نام و نشان روبیکا ارائه شده است قانع کننده است ؟ بهتر است تا منتظر جواب آپا باشیم.

  • ۹۷/۰۱/۱۶
  • کانال تلگرام

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی